Поиск по сайту

Шрі-Ланка за 5 днів. ч.1: Галле-Унаватуна

Автор  Дмитро Стаховський
Шрі-Ланка за 5 днів. ч.1: Галле-Унаватуна фото автора

За 5 днів ми проїхали на скутері 850 км по маршруту: Унаватуна-Канді-Нувара Елія-Хамбантота-парк Бундала-Тангаллє-Матара

До південної Азії ми потрапили уперше, і ця країна до останнього моменту залишалася для нас несподіванкою - люди, місця, природа, традиції.

І до останнього моменту ми не мали чіткого плану подорожі. Часу для цього було небагато, найбільш спірним моментом, зважаючи на спеціифіку дорожнього руху, був принцип пересування островом.

Ми вже знали, що середня швидкість пересування до цейлонських дорогах - 35-40 кілометрів на годину, і той маршрут, що був складений ще удома, здавався майже нереальним.

Окрім зазначених місць у попередньому маршруті у нас ще були такі пункти: Бадулла, Аругамбей, Панама, парки Сінхараджа і Яла.

Вже на місці, тверезо оцінивши ситуацію, ми підкорігували цей план до мінімального, хоч і він був достатньо ризиковий з огляду на те, що на все-про все було 5 днів, і ми могли банально не устигнути на зворотній літак.

Отже, після скорочення маршрут виглядав так: Галле-Канді-Нувара Елія-Хамбантота-Тангаллє-Матара. Просто нам приспічіло доїхати до Канді, сам не знаю чому, до того ж треба було закільцювати маршрут, просто тому, щоб не їхати туди-назад одною дорогою.

До Цейлона дісталися лоукостом FlyDubai, купивши тур з мінімальним набором, який включав проживання у готелі у Когаллі (південний берег Цейлона, неподалік Галле).

Чому зробили саме так? Просто тому, що, повторюся, не мали чіткого плану  поїздки, збиралися "впопихах", а тур купували в останній момент, буквально за пару днів до вильоту. Власне завдяки цьому вся поїздка коштувала дешевше, ніж просто переліт, якби ми його придбали у згаданої авіакомпанії.

Галле

Найближче до нас велике місто. Трохи відіспавшись після перельоту, одразу вирушили туди "по справах". У першу чергу, ми шукали мотопрокат, мапи, кептурек, без якого я вже напік голову, та інші дрібниці. Власне, одразу вирішили і поглянути на місто, яке в путівниках згадується як давній голландський форт.

Хоча місто значиться як третє за розмірами на острові, воно не здається аж дуже великим, та й мешкає тут лише трохи більше 80 тис населення. Наш автобус заїжджає до міста набережною, і вже за кілька хвилин я бачу щось схоже на стіни форту і маяк, з іншого боку - базар, тож розумію, що ми вже в центрі.

Зорієнтуватися у ланкійських містах нескладно - практично завжди дорога проходить наскрізь через місто, через центр. На кшталт наших сіл і невеличких містечок.

У центрі завжди - базар і автостанція. Проте якщо ви в автобусі, їхати до неї геть не обов'язково - під стелею салона є шнурок дзвінка, на стелі - кнопки. Майже завжди водій стане на найближчій зупинці після вашої вимоги.

Тож, ми вискочили у центрі Галле і попрямували до давнього голландського форту.

Першими європейцями у цих місцях були португальці, що в 1505 році збилися з курсу. Зупинилися в тутешній бухті, а з часом й осіли тут же, в південній провінції Кандійської держави. У 1589 році, після серйозних сутичок з місцевими, побудували тут невеличке укріплення для охорони форту і назвали це місце Санта Круз Форталеза.

Щоправда, 1640 року фортецю атаковали голландці й містечко вони відбили. Розкумекавши, що до чого, вони 1663 року побудували тут кам'яний форт (на місці португальських руїн), по стінах якого ми й прогулювались.

Крім форту від голландців тут лишилося ціле невелике містечко: маяк, житлові будинки, храми, частина яких стала мечетями, тюрма, урядові будівлі.

Таке собі середньовічне містечко, без якого форт виглядав би зовсім бідно. Будівлі зазвичай у поганенькому стані, страшненькі, але туристам тут подобається, їх тут чекають місцеві ресторатори, тукери, продавці сувенірів і... варани, що запросто прогулюються тутешніми вулочками.

Для нас цей перший день виявився надто спекотним - нас попалило сонце й напікло голови. Тож вирішили трохи охолонути. Зручно те, що прогулюючись вуличками біля форту, запросто знайти міні-пляжик біля фортечних стін і спуститися до нього давніми сходами.

Ще зручніше - те, що від неспокійного у грудні океану пляжі захищає великий риф, об який розбиваються вали. І скупатися можна просто чудово, враховуючи й те, що тут майже ніхто не купається. Лише будьте готові, що місцеві спостерігатимуть за вами в усі очі - це для них нормально - стати поруч і заглядати вам в рота - це лише прояв цікавості.

Отже, йдемо далі. У книжковому магазині (неподалік залізничної станції їх є кілька) знайшли кілька варіантів мап. Купили карту усього острова, 5-кілометровку (20 грн). Пішли далі шукати прокат. Довго бродили, безрезультатно. Зрештою, кілька місцевих підказали, що нам треба до Унаватуни.

Ми знали, що це у напрямку до нашого готелю, трохи змучені і не в силах вже шукати автобусну зупинку, взяли першого ліпшого тук-тука, який до прокату і завіз.

Унаватуна

Якби ми придбали мапу з більшим масштабом, ми б тут не заблукали. Бо, хоч тут, по суті, лише одна вулиця, ми непогано "прогулялися" в пошуках потрібної нам дороги.

Знаходиться містечко на мисі, поміж двох лагун. Веде до нього лише одна дорога, що і збило нас з пантелику - ми вирішили, що другий кінець вулиці має вивести нас на трасу.

Унаватуна - це таке собі біле поселення серед чорних ланкійських міст і селищ. Кожен другий тут - білий. А на Шрі-Ланці, дивлячись на білу людину, немає сенсу питати чи він турист.

Тут повно гестхаусів, кав'ярень, ресторанчиків, забігайлівок, сувенірних крамничок, тут же - і прокати мототранспорту. Це було навіть трохи для нас несподівано - побачити туристів у такій кількості.

А все не просто так - сюди завалюються туристи-"дикуни" з усього світу, аби пересидіти тут місяць-два, втікти від зими, поліції, роботи, поспілкуватися з "фарангами" з інших країн.

Тут же - чудова лагуна, скупатися в океані можна, просто вийшовши з ресторану на пляж. Лагуна прикрита від океанських хвиль двома рядами рифів, отже тут і вода спокійна, і снорклінг чудовий, як його описують. Снорклінг - це такий дайвінг, тіки без балонів - маска, ласти і трубка.

На отій головній вулиці Унаватуни ми знайшли одразу кілька прокатів. Більшість із виглядають на перший погляд трохи смішно: ланкійська сім'я, що мешкає у місті, де багато туристів, має єдиний скутер, на якому не їздить, натомість здає в оренду. Про що яскраво сповіщає написом на будинку чи на паркані.

Кілька з таких "прокатних компаній" ми відвідали, всюди умови однакові: індійський скутерок потужністю 90 см. кубічних, коштує він 5 доларів на добу, ціна падає залежно від кількості днів оренди.

Щоправда, про потужність двигуна ми вже потім дізналися, дівча, що єдине в сім"ї ледь-ледь спікає англійською, ніц не змогло зрозуміти щодо потужності двигуна, та й документів відповідних на апарат показати не змогли. Зате зі страховками все було гаразд, перевіряли :)

Зрештою, ми повернулися до "справжнього" прокату - його власник і магазинчик має, і інтернет-кафе, тут же й десяток одиниць мототезніки виставлений. Знайти його неважко: якщо добираєтесь автобусом з Галле або з боку Когалли, виходите на зупинці Унаватуни. Буквально одразу - вузенька вулочка, що веде до селища. Метрів 50 по ній - і по правій стороні побачите.

Власник прокату має індійські скутери і малокубатурні мотоцикли (до 125 СС). Але, побачивши скутер Honda Hero 100 СС, я одразу вибрав саме його - індуса вирішив не брати, мені достатньо було досвіду їзди на китайцях, тож ризикувати не хотілося.

До того ж ми збиралися у гори, а у пам'яті свіжий був випадок, коли в Туреччині довелося узяти 50 СС (за відсутності вибору), який угору нас удвох аж ніяк не тягнув. А Honda виявився справжнім Hero, виправдав свою потужність: потихеньку, але на висоту близько 1900 метрів ми таки на ньому заїхали.

Вартість прокату складає лише 5-7 доларів на добу, і залежить вона від кількості днів. Почувши, що ми беремо транспорт на 5 днів, власник прокату моментально скинув ціну до 6 доларів на день.

У власника треба вимагати страховку, яку може перевіряти поліція, і шолом, без якого тут практично ніхто не їздить - світить великий штраф, та й небезпечно тут без нього.

І, до речі, шоломи при можливості краще вибирати із забралом на все обличчя, інакше, як ми, будете схожі на шахтарів - місцевий дизельний транспорт коптить не гірше за паровоза.

Ми все перевірили і домовились із хазяїном забрати скутер наступного ранку.

ПРОДОВЖЕННЯ читайте в матеріалі "Шрі-Ланка за 5 днів. ч.2: Коггала-Деніяйя-Кахаватта"

Реклама в Интернет

фотогалереи

Парк птиц в Сингапуре. ФОТО
Веероносный венценосный голубь, пингвин, Алый ибис, Белоплечий орлан, Пальмовый черн...
Октоберфест: секс и пиво. ФОТО
С каждым днем пивного фестиваля, с каждой кружкой немки становятся все пышнее и привл...
Найкрутіший позадорожник для британських фермерів. ФОТО
Land Rover Defender - відмінний джип, добре відомий своїми ходовими якостями. Але їхати в остан...
Октоберфест: трезветь уже поздно. ФОТО
"Четвертые сутки пылают станицы"... Уже несколько дней столица Октоберфеста Мюнхен не ...

рейтинги

10 лучших пляжей США. ФОТО
Туристический ресурс Тripadvisor составил рейтинг лучших пляжей Соединенных Штатов ...
Лучшие страны для приключений - ТОП-10
Израиль, Словакия и Чили - три лучших направления для приключенческого туризма среди ...
Храмы мира: ТОП-10 самых удивительных. ФОТО
Самые святые и вместе с тем - самые удивительные места в мире - это храмы разных религи...
Cамые посещаемые новые достопримечательности - рейтинг
Cписок самых посещаемых достопримечательностей в мире ...
Крым: лучшие пляжи для нудистов. ФОТО
Симеиз, Алушта, Коктебель... Нудистские пляжи Крыма — одни из красивейших в мире ...

Последние

В Мигию: к древним порогам, бурным водам и рафтингу
В старинное село Мигия (или Мигея) прежде всего едут рафтингисты, альпинисты и… учены...
Календар Pirelli 2015: фетиш, ретро, латекс. ФОТО
Знаменитий календар на 2015 рік шанувальники запам'ятають як один з найбільш сміливих. ...
Симферополь: город «Белая мечеть»
Татары называют этот город «Белая мечеть», для нас он - Симферополь. Обычно этот город...
Октоберфест - 2013: у Мюнхені випили майже 7 мільйонів літрів пива. ФОТО
Під час 180-го пивного фестивалю було лише 7,5 тисяч звернень до лікаря і 2 тисячі виклик...
Найкрутіший позадорожник для британських фермерів. ФОТО

Свежие предложения

Дві європейські столиці, гарячі термальні купальні та
Грандиозное путешествие по Испании с Мандруй Дешевше -

влажность:

давление:

ветер:

Активный отдых. Активные туры. Каталог туристических сайтов.